Tehniskā apskate un remontdarbi kuģim. Kā tas iespējams?

Uz klāja | Nav komentāru

Neviens ceļamkrāns pasaulē nespēj pacelt 20 000 tonnu smagu kuģi. Bet tomēr laiku pa laikam kuģim ir nepieciešama tehniskā apskate un remontdarbi arī tajās kuģa daļās, kas ikdienā atrodas zem ūdens.

Remontdarbus nav iespējams veikt, kamēr kuģis atrodas ūdenī. Bet kā lai panāk, ka apkārt kuģim nav ūdens? Kā jau iepriekš teicām – ar ceļamkrānu kuģi pacelt nevar, un arī burvju vārdi nepalīdzēs, toties to noteikti spēs sausais doks. Uzzini vairāk, kā sausajā dokā kuģim tiek veikti remontdarbi video sērijas “Kā tas darbojas” 3.epizodē:

Īsumā:

  1. Sausais doks ir kā milzīgs baseins. Tik liels, lai tajā brīvi varētu ienākt kuģis.
  2. Doku noslēdz milzīgas durvis, kas noslēdz kanālu, tiklīdz kuģis ir ienācis iekšā.
  3. Ar speciāliem pumpjiem tiek izsūknēts ūdens, un kuģis paliek stāvot dokā. Tagad ir iespējams apskatīt un saremontēt visu kuģa apakšu.
  4. Tiklīdz remontdarbi ir pabeigti, tiek atvērti ventiļi, pa kuriem dokā atkal ietek ūdens no jūras.
  5. Tiek atslēgtas durvis un kuģis dodas prom.

Varen liela padarīšana, vai ne?

Šonedēļ, 16.septembrī, uz sauso doku dosies prāmis Scottish Viking, kas ikdienā kursē līdzās prāmim Stena Flavia maršrutā Ventspils-Nīnashamna. Bet pasažieriem nav pamats uztraukties, jo prāmja Scottish Viking vietā dosies prāmis Stena Nordica.

Ar prāmju kursēšanas grafiku varat iepazīties Stena Line mājaslapā: bit.ly/2Mf0rTp