Gandrīz pabeigta prāmja Stena Germanica pāreja uz metanola dzinēju

Zviedrija | Nav komentāru

Drīz tiks pabeigta prāmja Stena Germanica pārbūve,  sākot no marta beigām tas tiks darbināts ar metanolu. Tādējādi Stena Line kļūs par pasaulē pirmo uzņēmumu, kura prāmī tiek izmantota šī jaunā degviela, kas salīdzinājumā ar citām degvielām rada ievērojami mazāk sēra dioksīda un daļiņu emisiju.

 

No 2015. gada marta beigām 240 metrus garais kuģis Stena Germanica būs pasaulē pirmais prāmis, kura darbināšanā tiks izmantots metanols. Prāmja pārbūves projekts tiek īstenots sadarbībā ar dzinēju ražošanas uzņēmumu Wärtsilä, Gēteborgas un Ķīles ostām, kā arī pasaulē lielāko metanola ražotāju un piegādātāju Methanex Corporation.

Janvāra beigās Gdaņskas (Polija) kuģu būvētavā Remontowa tika uzsākta Stena Germanica pārbūve, un tā tiks pabeigta līdz marta beigām. Šo projektu, kura kopējās izmaksas ir 22 milj. eiro, līdzfinansē Eiropas Savienība, lai atbalstītu jūras maģistrāļu attīstību.

“Kuģa pārbūve norit sekmīgi, un esam lepni, ka tieši mēs nozarē ieviešam šo tehnoloģiju. Mēs vienmēr esam centušies izstrādāt inovācijas, kas sniedz priekšrocības gan mūsu klientiem, gan sabiedrībai kopumā. Prāmja dzinēja pārbūve, to pielāgojot metanola izmantošanai, ir liels ieguldījums transportlīdzekļu ilgtspējā. Šā projekta īstenošana bija iespējama tādēļ, ka izdevās izveidot labu sadarbību starp mūsu tehniskajiem darbiniekiem, Wärtsilä un Methanex Corporation,” komentē Stena Line vadītājs Karls Johans Hagmans.

Uzņēmums Wärtsilä sadarbībā ar Stena Teknik ir izstrādājis tehnoloģiju un aprīkojumu dzinēju pārbūvei. Pēc pārbūves pabeigšanas prāmim būs maināmas degvielas dzinējs, kurā metanols tiek izmantots kā primārā degviela, vienlaikus saglabājot iespēju izmantot arī flotes gāzeļļu.

Metanols rada gandrīz tikpat daudz emisiju kā sašķidrinātā dabasgāze, bet metanola emisijas ir vieglāk pārstrādājamas un mazāk noslogo infrastruktūru. Kopš 2005. gada uzņēmums Stena Line ir strādājis, lai samazinātu savu ietekmi uz vidi. Īstenojot enerģijas taupīšanas programmu, uzņēmumam ir izdevies samazināt savu kuģu enerģijas patēriņu par vidēji 2,5 % gadā.
Collage_Conversion_blogg-840x460

Fakti par metanolu

Metanols ir bezkrāsains šķidrums, ko var ražot no dabasgāzes, oglēm, biomasas vai pat CO2. Salīdzinājumā ar citām pašlaik pieejamajām degvielām, izmantojot metanolu, sēra (SOx) emisiju daudzums samazinās aptuveni par 99 %, slāpekļa emisiju (NOx) – par 60%, daļiņu daudzums – par 95% un oglekļa dioksīda (CO2) emisiju daudzums – par 25%.

 

Fakti par Stena Germanica

Garums:                      240 m  Gads:   2001

Automobiļu ietilpība:            300      Pasažieri:        1500

Kravas ietilpība:         4000    Dzinējs:           Wärtsilä 8ZAL 40S MD, 32 000 ZS